Света великомученица Марина, слава "Младог православца"

Након јутарњег богослужења, обележена је слава билтена нашег храма уз резање славског колача, певање дечије певачке дружине "Емануил" и малу закуску у дворишу. Часопис излази већ петнаесто лето а овога пута је било још више разлога за радост, јер је поводом 180 година наше цркве изашао и специјални број "Младог православца" на 150 страница: "Храм Рождества Христовог у Пироту - Стара црква, 1834 - 2014."








Тропар, глас 4:

Агница твоја, Исусе, Марина
зовет велијим гласом:
тебе, женише мој, љубљу,
и тебе ишчушчи страдалчествују,
и сраспинајусја и спогребајусја крешченију твојему,
и стражду тебе ради
јако да царствују в тебје,
и умирају за тја
да и живу с тобоју:
но јако жертву непорочнују прими мја
с љубовију пожершујусја тебје:
тоја молитвами,
јако милостив спаси души нашја.


Песма светој Марини

(притисните на наслов да би сте послушали песму)

Марина се света Господу мољаше,
И сузама топлим молитву јачаше;
- Господе Исусе, Боже мој и Спасе,
Ти сваком помажеш, ко у Те узда се.

Буди близу мене, близу моје душе,
Кад неверни почну тело ми да руше,
Буди близу мене, снаго мученика,
Да поднесем муке без страха и крика.

Као овца стојим пред гладним вуцима,
Ко самотна птица пред многим ловцима,
Као риба бедна, мрежом ухваћена -
Но ја у Те гледам, Господе спасења!

Нек растржу тело ко јевтину врећу,
Ја се Тебе, Христе, отказати нећу;
Волим муке с Тобом но све труле сласти,
Ја се клањам, Спасе, само твојој власти.

Победниче смрти, ђавола и ада,
Кроза ме понови те победе сада!
На свему Ти хвала, Господе и Спасе,
Што сваком помажеш, ко у Те узда се.